Frågor och svar

22 februari, 2016

frågor

 



Fråga:
Jag funderar på att renovera. Hur går det till?

Svar: Man börjar med att ringa och boka en tid för vårt besök. Under besöket gör vi tillsammans igenom vad som ska göras. Efter några dagar får ni en detaljerad offert av oss.


Fråga: Finns det några dolda kostnader i samband med offerten?

Svar: Nej. Besöket och offerten är kostnadsfri.


Fråga: Fast pris eller löpande räkning?

Svar: Vi lämnar ett fast pris. Då är det lättare för kunden att planera sin budget. Med fast pris menar vi att man betalar den summan som är avtalad och står i kontraktet. Vi lägger inte på några extra avgifter om t.ex. arbetet tar längre tid än planerat och inte heller andra avgifter som parkeringsavgift, resekostnader, sopkastningsavgifter eller dylikt. Allt ingår i det avtalade priset.


Fråga: Vad är fördelarna med Totalentreprenad från TevaxBygg?

Svar: Totalentreprenad betyder att vårt företag tar hand om hela renoveringen från början till slut. Kunden behöver inte boka andra firmor får t.ex. el- och VVS-tjänster. Med Totalentreprenad är det vi som planerar och samordnar alla materielleveranser, hantverkare och andra fackmän som behövs. Totalentreprenad ger dig en trygghet och bekvämlighet under hela renoveringen.


Fråga: Ifall jag accepterar offerten, vad händer sedan?

Svar: Vi förbereder ett avtal baserat på offerten. Efter godkännande skrivs avtalet under av båda parter och alla får var sitt exemplar. Tiden för startdatum bestäms.


Fråga: Vilka material ska jag stå för?

Svar: Allt som oftast det ”synliga”. TevaxBygg står för allt osynligt material så som fix, fog, flytspackel, tätskikt, fuktspärr osv. samt VVS / el-material. Allting specificerar givetvis i offert och kontrakt.


Fråga: Hur hanterar vi betalningar?

Svar: En avbetalningsplan följer alltid med avtalet och den är tidsfördelad. Betalningen sker till bankgiro.


Fråga: Vilka tider jobbar hantverkarna?

Svar: Våra hantverkare jobbar måndag –  fredag 8.00 – 17.00


Fråga: Vem tar hand om avfall?

Svar: Vi tar hand om allt renoveringsavfall. Vi sorterar och kör bort det till återvinningsstationen. Vi brukar göra två utkörningar i veckan.


Fråga: Hur är det med städning efter renovering?

Svar: Efter avslutad renovering städar vi utrymmen vi har haft tillgång till.


Fråga: Hantverkarna, vilka är de?

Svar: Alla är erfarna specialister på var sitt område.


Fråga: Vilka garantier får jag som kund?

Svar: Vi lämnar alltid garantier, olika långa beroende på typen av arbete. Utgångspunkten är hantverkarformuläret 09.